Monday, 26 March 2012

#FREEBIES DOODLE PART 2!




haii..harini nak bagi doodle..mcm biasa lah kann..amik laa..kalau nak..hewhew..
tapi kalau boleh doodle tu jangan ler kata diri sendiri yg buat...
xmau tipu2 yeeeee...
hewhew..lama x update entry..so,nak senang..bagi doodle je lahh..
paipaii..annyeonghaseyo..
KAMSAHAMIDA FOR READ THIS ENTRY..


Friday, 23 March 2012

snsd concert..


hai..:(
btw,ni bkn pasal hepi2 cam biasa..
serius,kita sedeh sangat2 xdpt pergi klcc..maybe ramai yg baca akn ckp"biase je..korea je pon"
but,kita memang minat snsd...
sampai menangis kita pujuk ayh and mak kita....
tidur x lena asyik ingat snsd je malam semalam...
memang malam ni kita nak lepas perasaan kita kat blog nihh,...
kita tengah sedih gila nih...tulis pon sambil nangis*serius nih*
kita memang dah lama nak tunggu masa snsd dtg malaysia...
tiba2 hari tu terbaca kat fanpage sones malaysia..
dia kata akn dtg malaysia...
memang hepi gila time tu..
but...time kita tahu tu dah lambat....
esok tu dah buat konsert dahh...
gila laa...dah pujuk mak ayah kitaa..dia tetap tak bagi...
mula2 memang xrasa apa2...
lama2 bila tengok fanpage sunny snsd dia ada tunjuk gambar time snsd perform tadii
sedih gila time tuu...kita memang bersemangat nak pergi.....
mak ngan ayah memang ta suka benda2 cam tu..
kita tahu la seronok tu boleh buat kita lalai but kita memang teringin sangat2 nak pergi...
dah la dia letak gambar kat stage klcc tu...
memang jatuh la air mata kita nihh...
asyik dok ulang perkataan sama jee "kan best kalau pergi klcc"
dari tadi lagi....
memang kadang2 fikir *mimpi ke nih* but memang betul..snsd dtg sini...
sedih laa....kawan2 plak xfaham perasaan kita...
upset jangan kata....memang gila2 sedih laa.....
kbai...sedeh sangat2...xde mood nak taip tapi taip jugak....
:(

Thursday, 22 March 2012

demam melanda :'(

haihaii semua(ada ke org baca belog nih?)
ok...kita minggu ni nak online pon kena limit time tauu...
wuuuu Y_Y
haha...
minggu ni kita demam...masa hari isnin tu ok je...
tiba2 rasa cam badan panas je kat kelas...
kita suruh la kawan kita pegang dahi nak tengok panas ke takk...
dia kata panas...
balik je rumah,kita cakap kat mak kita tauu...
hari selasa pulak,kita pergi sekolah macam biasa...
masa balik tu hujan...
badan kita plak panas gila time tuu...
payung kita dah hilang..
kawan kita jalan ngan kawan dia..
payung dia dia bagi kat kawan dia...
kita?
dia buat bodo je...
mcm kita ni xwujud...
rasa cam nak nangis je...
Y_Y
(sanggup dia--)
jalan sampai kat kedai dekat sekolah tu nampak kereta ayah kita dah tunggu...
alhamdulilah...xyah la mandi hujan^^
kita ajak la kawan kita masuk sekali kat kereta....
kita pon hantar dia sampai rumah..
sampai je kat rumah..mak dah tunggu kat luar...
ayh kita ckp nak pergi kedai..
lepas habis beli barang,kita pon terus pergi klinik...
hewheww...
susah betul demam macam ni..
apa pun...kita sayang mak kitaaa!
dia jaga kita masa kita demam :)
hehe..sampai sini je...paipaii..
ANNYEONGHASEYO!

Tuesday, 20 March 2012

#FREEBIES DOODLE





HAIHAII!...
ehehe..hari ni kita nak bagi freebies doodle kat korang..bolehla korang guna buat header blog...
ngeee.. XD
ok..doodle ni semua kita lukis sendiri..so,entah cantik ke tidak...by the way,amik lahh..
^^

Sunday, 18 March 2012

#TIPS PENJAGAAN HAMSTER.

haihaii...
semalam kita kata nak buat tips nak jaga hamster kan?
ok..sementara tunggu nak pergi sekolah..ada masa lagi..kita mulakan..
first!
1.MAKANAN HAMSTER..
selalunya,banyak juga kan newbie yg bela haiwan taktahu nak jaga kan?
ok..dari pemilihan makanan,dia mkn kekacang...
yg paling dia suka ialah kuaci.so,kalau nak bela,beli kat petshop ada jual makanan dia.
2.JARANG DIMAKAN.
ada juga makanan yg kita kena jarang bagi..
contohnya buah-buahan..
kena bagi dia apple..tapi jangan selalu bagi.
mungkin dalam seminggu, 1 atau 2 kali je
hehe..jimat kos sikit..
3.CARA NAK BAGI DIA TAHU TUANNYA.
ok,selalunya hamster yg kita beli akn diasingkan kepada tempat lain kan?
ok,mcm saya,saya guna akuarium utk letakkan hamster.
cara nak bagi tahu kita tuan dia adalah melalui makanan.
mula2..kita amik makanan dia..contohnya kuaci..kita letak kat tangan kita..
bagi bau tangan kita tu ada dekat makanan dia..
so,kalau dia dah biasa,dia akan kenal kita.. ^_^
kadang2...kita kena suap dia makanan..baru lah nanti dia xtakut kat kita.dia akn kena kita nanti
^_^
4.CARA X NAK BAGI DIA MENGIGIT.
ok,ni yg paling senang..
caranya ialah,jangan bagi dia terkejut tau!
nanti dia akn jadi liar n akn gigit kita..
5.CARA NAK ELAK BAGI DIA MAKAN ANAK DIA
ok,last one..
cara nya..bila dah dah beranak nanti..asingkan bapa dia..
sebab mungkin bapa dia akn makan ank sendiri...
ok,sampai sini je..
kbaii..
SEMOGA TIPS NI BERGUNA.

my news pets!


haihaii,.semalam kita pegi beli pets tau dekat kedai pets kat giant...
sampai je sana kitorang pergi makan..mula2 nak makan kat my mom's chicken rice tauu..
lepas tu takjadi..huhu..kitorang pon naik tingkat atas giant...'pergi kat foodcourt dia..
sedapp.. XD ...
lepas makan kitorang pergi masuk giant plak...my bro nak beli barang sebab nak balik asrama...
ok,then siap beli barang kitorang turun tingkat 1 balik...
kitorang jalan ke pets shop tu...
tetibe mak pergi ke kedai kasut..
aicehh..boleh lagi beli kasut... XD...
sampai je kat sana dah tengok amoi kedai dah nak ttp...tenga bersihkan kandang anjing..
aicehh...siap masuk kandang tu lagii...
then,kita tanya lah akk ni "guenia pig ada x?"
then dia kata dah simpan but xpe..dia pergi amik balik..
then dia tunjuk..aisemenn..bau diaaaa!..nak muntahh..
ececehh*itu tipu ok.
then tanya berapa harga sekor...dia jawab selamba mamba dia "65 ringgit"
wowwwww..gila cool!
cehh..xjadi nak beli..then tengok hamster plak...
awww...comell..tetibe rasa cam nak bela lagi satu hamster...
harga dia pun murah je...RM19.90..
yg tu bkn local punya..yg mahal punya...dia kecik dari hamster local..
baka dia jenis "winter"
yg besar punya ada but takut nak pegang yg besar..mcm garang je...
ok..jadi beli...dah beli tanya akk tu.. "ada jual x bola utk dia lari tu?"
akk tu kata ada!..japp..dia bawak bola...kita amik yg ada lubang..dia masuk then,tutup lubang.
dia akan lari dengan gembira tahap yg amat.. :D
hehe..nama dia MOMOCHAN KYUMIN..ahaha..
kyu for-kyuhyun
min for-lee minho..
yeayyy..hahahaxx..ok sampai sini je...nanti saya akn buat tips utk cara nak jaga hamster tu...
^_^
kbaii

Friday, 16 March 2012

terjah blog akk lisa faizureen

hehe..pagi ni sebenarnya xde cerita pun..
haa...kita tengah blogwalking sambil tengok tutorial kak lyssa yg cantik lagi cun melecunn
ni blog diaa...banyak tuto utk newbie blogger ni tauu

malam-pagi

hai semua...ASSALAMUALAIKUM..
ececehh..sedang syok berblog walking nihh..baca dorang punya entry..
aisemenn..hebat gila entry dorang..
ok,macammana nak buat blog jadi awesome?*sambil kenyit2 mata.*winkwink
jalan punya jalan tetiba ingat dalam hati(fuyoo..bestnya blog dorang)
xmacam blog kita yg buruk nihh,...
lalaala
btw,kita taktahu macammana nak mula jadi blogger sejati -,-
hekhekhekk..
ni kalau xsilap blog ke 3 kita punyaa..yg lain semua berhabuk mcm ditinggalkan satu abad*ok,ini tipu
haaa...dah dpt idea!
jom follow blog2 mereka yg awesome*kecuali sayaa!
mcm AKK lisa faizureen yg cantik awesome..
Akk yuyu zulaikha yg cute amatt..
dan kak lisa kayy yg hebat amatt...
dan jugaa nurzulaikhafauzi yg poyo amatt*abaikan ini ok?
sekarang dah pukul 1:59 pagii...
ngehngehh..
esok mau pergi nilai coz nak beli barang kawin..
kawin? yoo..bkn saya mau kawin laa..saudara laa...hekhekk
baru form1 dah mengatal ye zulaikha!..*ingatkan diri sendiri.
yayy..mintak2 laa my saudara dtg sekalii..
^_^
ok..itu je utk pagi? ni...
kbaii..

cuti seminggu..

hye semua..ASSALAMUALAIKUM..
hari ni kita nak cerita pasal cuti...korang pergi mana cuti sekolah ni?...
mesti ada yang balik kampung kan?
wahhh..bestnya balik kampung...
dah lama xbalik kampung nihh.. ^_^
kita xpergi mana2 pon...haritu pergi rumah cazen je..
btw,tadi mak kita tanya nak pergi mana...yelahh..lagi 2 hari je nak sekolah kann...
kitorang plak xpergi mana2...
mak kata kalai i-city hujan plak..lagi pun i-city panas...banyak lampu..
^_^
tengok laa...maybe malam ni kitorang satu family jalan2 je..
btw,blog ni dah tahu dah nak buat macammana..yeayy..tu je lah utk masa ni...
hmm..selamat pulang ke sekolah yeaa....(walaupun dalam hati xsuka..hekhek)
ok..paipaii

Monday, 12 March 2012

hai haii..

hai semua!!!...
erkk...saya bukan newbie maa...
actually,saya dah tataw ni belog keberapa..banyak sangat belog saya nihh..
XD
kbaii...hewhew

hai haii..

hai semua!!!...
erkk...saya bukan newbie maa...
actually,saya dah tataw ni belog keberapa..banyak sangat belog saya nihh..
XD
kbaii...hewhew